30.9.2015

ANNA ja TOIVO - nuken synty



”Pöydällä on tumma tai vaalea kangas kaksinkerroin. Kankaan päälle asetellaan nuken vartalon näköinen kaava, jonka jälkeen se leikataan irti. Toiseen sivuun leikataan hakit UNICEF-merkkiä ja täyttöaukkoa varten. Kangas ommellaan ja samalla kiinnitetään merkki jalkaan. Saumanvaroihin leikataan kaikkiin kaareviin kohtiin pokkileikkaus, jonka jälkeen kangas käännetään oikein päin.”





”Olen saanut vartalon aihion. Sen jälkeen minuun tulee sisälle ihanan pehmeää ja valkoista vanua joka paikkaan, jalkoihin, käsiin, päähän ja vartaloon. Sivussa oleva aukko ommellaan käsin kiinni. Kehoni ei ole ihan vielä valmis. Minuun pistelee kummasti: olkapäästä alas kainaloon ommellaan suora ommel ja sama tehdään toiselle puolelle. Jalkoihin nivusten kohdalle ommellaan myös suorat tikit. Nyt kehoni on valmis.”

”Minulle valmistetaan hiukset, tekijästä vähän riippuen minkä väriset, kunhan ne vain sointuvat vaatteisiini, jotka minulle myös valmistetaan. Nyt minulle ommellaan hiuksia kiinni ja puetaan housuja tai mekkoa sekä sukkia tai tossuja. En näe vielä mitään, sillä minulla ei ole silmiä mutta niitä tehdään jo. Voi täällähän on monta Annaa ja Toivoa, näen ne kaikki."


"Sitten minulle annetaan oma persoonallinen nimi ja kiinnitetään henkilökohtainen passi käsivarteeni, jossa on minun kaikki tiedot, jonka jälkeen minut kuvataan ja rekisteröidään. Kuvastani otetaan kopio joka lisätään kansioon.”



”Nyt minä olen valmis kohtaamaan maailman. Odotan jännityksellä minkälaiseen kotiin minä pääsen. Passissani on palautusosa, johon voi kirjoittaa mihinkä minä olen matkustanut. Sen voi lähettää tänne Kampin palvelukeskukseen, josta olen lähtenyt maailmalle.”

Tekstin kirjoitti Anna ja Toivo- nukkeryhmässä alusta saakka toiminut Marjatta

Ronja
Seuraavan kerran Anna ja Toivo- nukkeja myydään ke 7.10.2015 klo 11 – 14 Kampin palvelukeskuksen sisääntuloaulassa. Nuken hinta on 20 euroa. 


Ninnu

Nuket on tehty Kampin palvelukeskuksessa lahjoitusmateriaaleista. Myynnin tuotto menee UNICEF´in lasten rokoteohjelman hyväksi. Kampin Anna ja Toivo- ryhmä on myynyt jo yli sata nukkea, mikä on hieno saavutus vasta  noin vuoden ajan toimineelta ryhmältä.
Nukkeja voi ostaa myös ryhmän kokoontumisten aikana keskiviikkoisin klo 12.30 – 15 ompeluhuoneessa (alin krs).

Lisätietoja ryhmän toiminnasta antaa Helena- ohjaaja p. 09 310 44518

EDIT 7.10.2015 
 

Tänään 22 nukkea sai uuden kodin
 
 

2 kommenttia:

  1. Anonyymi15.10.15

    Todella ihana idea! Olisi mukava nähdä niitä nukkeja vielä valmistusvaiheessa vaikkapa aulassa ennen myyntipäivää. Voisimme ehkä vaikuttaa lopputulokseen ja varata oman nuken. Katselin kuvia nukeista eikä mikään tunnu ihan omalta, joten pienellä muutoksella voisi saada 100% miellyttävän. Kellariin ei ole kiva mennä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi21.10.15

      Kiitos kommentista. Viestitän asiasta ryhmälle, jospa joku kerta olisivatkin tekemässä nukkeja esim. yläaulassa. Informoimme päivämäärästä kuukausiohjelmassa ja infotaululla. Kellarikerroksessa oleva ompeluhuone on valoisa ja raikas, tervetuloa vaan sinnekin moikkaamaan nukentekijöitä :)
      Terveisin, Helena-ohjaaja

      Poista