27.10.2015

Asiakkaiden palaute- ja kyselytunti Kampin palvelukeskuksessa

Kampin palvelukeskuksessa järjestetään kerran kuukaudessa asiakkaiden palaute- ja kyselytunti, tilaisuuden vetäjinä vuorottelee palvelukeskuksen henkilökunta. 9.10.15 paikalla oli 11 asiakasta, tilaisuuden vetäjänä oli johtaja Riitta Kauppila. Tilaisuudessa keskusteltiin kuukauden aikana tulleista palautteista ja aloitteista.

Tiistaitanssien alkuaikaa oli toivottu siirrettävän klo 13. Juhlasali on monitoimisali, jossa on luentoja, liikuntaryhmiä, tansseja, kulttuuritilaisuuksia, juhlia, lauluryhmien harjoittelua ym. Tansseja pidetään kahdet viikossa, aikaa juhlasalin parhaasta toiminta-ajasta kuluu seitsemän tuntia. Jos tiistaitanssit siirretään alkamaan klo 13, tiistai-aamusta pitää poistaa yksi liikuntaryhmä.

Torstaille toivotaan juhlasaliin lisää venyttely- ja tuolijumppaa, joita on kerran viikossa jo nyt.  Torstaina juhlasali on varattu muille ryhmille. Palvelukeskuksessa pyritään järjestämään monipuolista liikuntaa ja asiakkaita ohjataan myös liikuntaviraston ja muiden liikuntaa järjestävien tahojen toimintaan. Samankaltaisia ryhmiä ei pystytä järjestämään useita kertoja viikossa. Yhdessä palautteessa kiiteltiin mosaiikkiryhmän toimintaa. Karaokeen toivotaan hengellisiä levyjä, joita ollaan taloon hankkimassa.
 
Riitta Kauppila esitteli palvelukeskustoiminnan toteutumista alkuvuoden aikana. Esitys kirvoitti hyvää keskustelua. Asiakkaat toivoivat, että asiakasneuvoston tunnettavuutta lisättäisiin. Tilaisuudessa päätettiinkin, että syksyn aikana järjestetään keskustelutilaisuus, jossa asiakkailla on mahdollisuus keskustella asiakasneuvoston jäsenten kanssa. Asiakasneuvoston pöytäkirjat ovat luettavissa neuvonnassa olevassa kansiosta, kansioon toivottiin myös yhteistoimintaryhmän pöytäkirjoja. Yhteistoimintaryhmän pöytäkirjoja toivottiin myös nettiin, sihteeri on lähettänyt viimeisen pöytäkirjan viestintään, joten asia on jo hoidossa. Palvelukeskusten nettisivuille toivottiin tekstiä asiakkaiden esittämistä palautteista ja aloitteista, sekä niihin annetuista vastauksista. Aloite viedään eteenpäin palvelukeskuksesta.

Tuli myös palautetta, että Kampin kimmat ja kundit-blogissa on ongelmana se, ettei sinne voi kommentoida rekisteröitymättä. Tilaisuuden jälkeen kokeiltaessa kommentointi onnistui. Ilmoitustaululle toivottiin kynää ja pieniä paperilappuja, jolloin asiakas voi kirjoittaa ylös mielenkiintoisia tapahtumia. Taululle toivottiin myös kalenteria. Toiveet toteutetaan. Kaikkien palvelukeskusten ohjelmat ovat kansiossa luettavissa, niitä ei saada mahtumaan ilmoitustaululle.
Tilaisuudessa keskusteltiin siitä, että kaikkiin ryhmiin ei pääse, koska ne ovat täynnä. Palvelukeskuksessa on paljon vapaaehtoisten ohjaamia ryhmiä, ohjaajat määrittelevät, minkä kokoinen ryhmä on sopiva. Osa ryhmistä toimii jatkuvasti samalla kokoonpanolla, osa on määräaikaisia, osaan pääsee, jos joku muu jää pois. Riitta Kauppila muistutti, että Työväenopisto tarjoaa palvelukeskuksissa edullisia ryhmiä eläkeläisille, joten Työväenopistonkin tarjontaan kannatta tutustua.
Lopuksi käytiin keskustelua tilavarauksista ja uusien ryhmien perustamismahdollisuuksista. Mukana oli uusi asiakas, joka odotti talon esittelyä. Hänelle kerrottiin aulaemännistä ja –isännistä, jotka päivystävät sisääntuloaulassa joka päivä lounaan molemmin puolin. He kierrättävät talossa ja kertovat ei toiminnoista. Tilaisuus oli antoisa ja osallistujat pitivät hyvänä sitä, että he voivat keskustella talon toiminnasta.

Seuraavat tilaisuudet ovat 13.11.15 klo 11:30-12:30 ja 11.12.15 klo 11:30-12:30 Fadessa. Tervetuloa!
 

1 kommentti:

  1. Anonyymi2.11.15

    Hienoa! Näin tämän viestinnän pitääkin toimia. Kokous oli antoisa. Hyvä juttu, että pienet parannukset on tehty välittömästi. Tulee tunne, että aktiiviset asiakkaat voivat todella vaikuttaa Kampin palvelukeskuksen toimintaan.
    Ymmärrämme, että kaikkia toiveita ei voi toteuttaa. Asiallinen perustelu vähentää kuitenkin turhia keskusteluja.
    Pienetkin parannukset voivat olla todella merkityksellisiä.
    Kiitos!

    VastaaPoista